Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 10 ülkeden 10,000’den fazla kişinin katılımıyla gerçekleştirilen bir araştırmanın sonuçlarına dayanarak hazırlanan bir rapor kamuoyunun mühendisliğe bakış açısına ışık tutmaktadır. Raporda bazı bulgular öne çıkmaktadır:
- Tüm ülkelerde büyük bir çoğunluk mühendisliğin geçmişte ilerlemenin itici gücü olduğunda ve bu durumun gelecekte de süreceğinde görüş birliğindedir.
- Çoğunluk, mühendisliğin dünyanın temel sorunlarının çözümünde kritik bir role sahip olduğu görüşündedir.
- Mühendislik ekonomik büyüme için hayati öneme sahip olduğu düşünülen meslekler listesinde en ön sırada yer almakla birlikte, katılımcıların yalnızca %55’i bu mesleğe ilgi duymaktadır. Türkiye’de söz konusu oran %50’dir.
- Gelişmekte olan ekonomilerde, genç nesil mühendisliğe daha fazla ilgi duymaktadır. Türkiye’de 16-17 yaşlarındaki öğrenciler arasında bu oran %80’e çıkmaktadır.
- Katılımcıların %71’i kendi ülkelerinde topluma katkılarından dolayı hak ettiklerini düşündükleri kadar saygı görmediklerini belirtmişlerdir. Yine de, gençlerin mühendisliğe olan ilgilerinde, topluma katkıda bulunma olanağı, kariyer fırsatlarından daha önemli bir rol oynamaktadır.
Yaşar Üniversitesi Mühendislik Fakültesi olarak, bu bulguların umut verici, aynı zamanda, zorlayıcı olduğu görüşündeyiz. Ülkemizde, mühendisliği saygın ve üst düzeyde gelir sağlayan bir meslek olmanın yanı sıra, topluma katkıda bulunmanın en iyi yollarından biri olarak gören çok sayıda genç erkek ve kadın öğrenci bulunduğunun farkındayız. Bu kişileri eğiterek, geleceğin bölgesel, ulusal ve küresel problemlere çözüm getirecek yaratıcı ve yenilikçi mühendisleri olarak yetişmelerine katkıda bulunmayı öncelikli görevimiz biliyoruz.
Mühendislik eğitiminin zorlu yanlarından biri, geleceğin projelerini yürütmek için gereken bilgiyi edinme ve kullanma becerisine sahip bireyler yetiştirmek; aynı ölçüde zorlu bir başka yanı da, bu bireylerin dünya gerçeklerinin ve insani ve toplumsal gereksinimlerin farkında olmalarını sağlamaktır. Fakültemizin yaratıcı düşünceyi, deneysel öğrenmeyi, kültürel çeşitliliği, cinsiyet eşitliğini, toplumla etkileşimi, sosyal yetkinlikleri, yönetim ve girişim becerilerini öne çıkaran öğrenim programları, bu zorlukları aşmaya yönelik olarak hazırlanmıştır. Güncel ders programlarımız modern laboratuvarlarla desteklenmiş, bilişim ve iletişim teknolojileriyle bütünleştirilmiştir. Geniş bir yelpazeye yayılan çok sayıda seçmeli dersimiz öğrencilerimizin kendilerini farklı alanlarda geliştirmelerine, yaygın çift anadal ve yan dal programlarımız, başka disiplinlerde de yetkinlik kazanmalarına olanak sağlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerimiz yurt dışı üniversitelerde bir ya da iki dönem öğrenim görme veya yurt dışında staj yapma fırsatlarına sahiptir. Tüm bu uygulamalar, yeni neslin başarılı mühendislerine küresel ölçekte farkındalık kazandırma çabalarımıza destek olmaktadır.
Öğrencilerimize ülkemizin en başarılı öğrenim ortamlarından birini sunuyor olmaktan gurur duyuyor, yüksek standartlarımızı sürekli olarak iyileştirmek için çaba gösteriyoruz.
Prof. Dr. M. Erol Sezer
Dekan,
Mühendislik Fakültesi